Megújult a HUNGÁRIA Takarék weboldala!

Ezúton tájékoztatjuk kedves Ügyfeleinket, hogy 2018. március 29-tól honlapunk az ügyféligények szélesebb körű kielégítése érdekében a már megszokott tartalommal, de egy modernebb, felhasználóbarát új formában érhető el.
  1. Kezdőlap
  2. Dokumentumtár
  3. Panaszkezelés, fogyasztóvédelem dokumentumok
  4. MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ

MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ

A Magyar Nemzeti Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvény az MNB feladataként jelöli meg a pénzügyi közvetítőrendszer felügyeletét, illetve a pénzügyi szervezetek által nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevők érdekeinek védelmét.

E tevékenység keretében az MNB vizsgálja a hazai és nemzetközi piaci folyamatokat, figyelemmel kíséri és ellenőrzi az intézmények jogszerű működését, kommunikációs csatornáit és azok tartalmát, általános sajtófigyelés keretében értékeli a pénzügyi intézményekről és szolgáltatókról megjelenő híreket, to-vábbá elemzi a jogszabályon alapuló adatszolgáltatás nyomán beérkező információkat.

 

A tudatos fogyasztói társadalom kialakítása, a rossz fogyasztói döntésekből adódó félreértések és károk csökkentése érdekében az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ professzionális ügyfélszolgálatot működtet, társintézményekkel és a civil szféra szereplőivel működik együtt, valamint proaktív pénzügyi fogyasztóvédelmi tájékoztató tevékenységet végez. A mindennapi életben hasznos, pénzügyekkel kap-csolatos információk a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ által kialakított Pénzügyi Navigátor tájékoz-tatóanyagokban érhetők el. A Pénzügyi Navigátor eszközrendszer pénzügyi fogyasztóvédelmi aloldalbóltematikus füzetsorozatbóloktató- és kisfilmekből, valamint a termékválasztást, a tudatos döntést segí-tő alkalmazásokból áll.

 

Az MNB kiemelt figyelmet fordít a befektetések biztonságára. Ennek érdekében értékpapírszámla-egyenleglekérdező alkalmazást fejlesztett, melynek segítségével otthonról, online hozzáféréssel ellen-őrizhetők a banktól kapott adatok.

A megalapozott pénzügyi döntést ösztönző tájékoztatás mellett a panaszos helyzetek kezeléséhez is segítséget nyújt a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ: a Krisztina körúton található ügyfélszolgálat munkatársai személyesen, telefonon és írásban is rendelkezésére állnak, míg a fővárostól távol élő fo-gyasztók a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központtal együttműködő Pénzügyi Tanácsadó Irodahálózat szakértőihez fordulhatnak számos vidéki városban.

 

Pénzügyi Navigátor: pénzügyekben Önnel – Önért! 


www.mnb.hu/penzugyinavigator

Hirdetmények